مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اردیبهشت 1400 ساعت 08:452021-04-23سياسي

شرح جزء 10 قرآن| ماجرای عهد شکنی کفار و مهلت ندادن پیامبر به آنها


خداوند در سوره مبارکه توبه به موضوع عهد شکنی کفار با پیامبر (ص) اشاره می کند.

پیامبر (ص) تنها به کسانی که بر سر عهدشان بودند مهلت دوباره داد و کفاری که پیمان شکنی کردند هیچ گاه فرصت دیگری بدست نیاوردند.

- شرح آیه 1 سوره توبه توسط حجت الاسلام قرائتی سوره ای که بدون بسم الله الرحمن الرحیم نازل شد از این که برای این سوره در روایات، نام ‏های برائت و توبه آمده است، می‏ فهمیم که جزء سوره‏ انفال نیست، بلکه سوره ‏ای مستقلّ است.

از این که سوره، به دلیل محتوای قهرآمیزش بدون بِسْمِ اللَّهِ شروع شده است، می ‏فهمیم که بِسْمِ اللَّهِ در هر سوره، متعلّق به همان سوره و جزء آن است، نه آنکه به عنوان تشریفات و یا.

، در اوّل هر سوره بیاید.

تا طرف مقابل به پیمان وفا دار است تو هم وفا دار باش اعلام برائت، به خاطر پیمان ‏شکنی کفّار بود که در آیه‏ 7 و 8 مطرح شده است، وگرنه قانون کلّی، مراعات پیمان‏ هاست و تا طرفِ مقابل به پیمان وفادار باشد، باید آن را نگهداشت.

چنانکه در آیه‏ 4 آمده است: إِلَّا الَّذِینَ عاهَدْتُمْ مِنَ الْمُشْرِکِینَ ثُمَّ لَمْ ینْقُصُوکُمْ شَیئاً وَ لَمْ یظاهِرُوا عَلَیکُمْ أَحَداً فَأَتِمُّوا إِلَیهِمْ عَهْدَهُمْ إِلی‏ مُدَّتِهِمْ به میثاقتان با مشرکانی که پیمان نشکسته و توطئه ‏ای نکرده ‏اند، تا آخرِ مدّت وفادار بمانید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرح جزء 10 قرآن| ماجرای عهد شکنی کفار و مهلت ندادن پیامبر به آنها

شرح جزء 10 قرآن| ماجرای عهد شکنی کفار و مهلت ندادن پیامبر به آنها